torsdag 20 september 2012

Stöd Pernilla Hagberg (MP)!!!

Pernilla Hagberg (MP). 
Jag har tidigare påpekat att Miljöpartiet, till skillnad från VPK, faktiskt har ett existensberättigande. Låt oss vara tydliga. Det Opåverkade Sinnet är förnärvarande en blogg för SD-sympatisörer. Och håller sig lojal till partiet, då jag anser att de är Sveriges enda hopp för att dra oss ut ur EU och befria oss från den smygande vänsterextrema träldom som kommer med kulturmarxism. Här ser vi även MP med skepsis, mycket på grund av deras vänstersväng i många frågor, både ekonomiska och sociala. Och dessutom så stödjer de gröna FN:s klimatbluff som innebär höjda CO2-skatter och drar med sig  all den korruption som har med detta att göra, inklusive Agenda 21 och Club of Romes (Romklubbens) alla obskyra agendor.

Ändå finns det viktiga miljöfrågor. Och för en gångs skull har vi en vettig miljöpartist som vågar säga ifrån! Pernilla Hagberg heter hon. Hon är kommunpolitiker för MP i Vingåkers kommun och har lyckats med det som ingen annan tidigare gjort i Sverige. Hon har nämligen lyckats ge fenomenet Chemtrails uppmärksamhet! Detta har tagits upp av både regionala (kkuriren) och nationella (Aftonblaskan) nyhetssidor.

Just nu blir hon mobbad i både sociala medier (Twitter) och bland journalister. Sättet hon behandlas tycker jag är skamligt! Men så är det när befolkningen är lobotomerade som här i Sverige. Vi bör stödja henne, i det som kan bli en svår stund. Förhoppningsvis kommer det ingen partipiska från MP i Stockholm.

Jag har även försökt kontakta SD i Södermanland, vi får se om SD i Vingåker kan skapa goda kontakter med Pernilla Hagberg. Efter lite efterforskning upptäcker jag att hon är en fruktansvärt vettig MP:are, som faktiskt såg positivt på SD:s eventuella inträde i Riksdagen strax innan valet 2010.

"Jag är själv en alldeles färsk politiker och riktigt förbannat (förlåt) frustrerad på politiken. Nu har jag själv fastnat i den rädslostyrda situationen, trots att jag inte har någon saftig lön att oroa mig för. Men när jag nu bor i en liten kommun  och många känner till mig nu så vågar jag tex plötsligt inte säga öppet att Sverigedemokraterna kanske behövs för att ruska om systemet. En så enkel mening som inte behöver betyda nåt är helt tabubelagt vilket i längden är livsfarligt för den lilla demokrati som finns kvar." 

Dessutom uttryckte hon skepsism gällande klimatbluffen, något som tydligt inte uppskattas av andra MP:are.

"Jag följer det mesta jag kan hitta inom sanningsrörelsen och det berikar verkligen mitt liv och gör att jag kan bibehålla mitt öppna kritiska tänkande vilket för många politiker är helt otänkbart. När jag för fram vissa åsikter inom partiet så är det ibland som jag svurit i kyrkan som tex att klimatet blir kallare och att sydpolen brer ut sig. Jag avskyr att känna mig så bunden så jag vet inte om jag orkar fortsätta men jag tänkte göra ett försök efter valet iaf, nånting kanske jag lär mig och andra lär av mig kan jag hoppas." 

Så ja, hon är med största förmodan Sveriges vettigaste miljöpartist. Jag föreslår dock henne att gå över till SD, då vi redan har många klimatskeptiker bland sverigedemokraterna. (Om du Pernilla Hagberg läser detta kan jag rekommendera Thoralf Alfssons blogg. Han är Riksdagsman för SD och klimatskeptiker).

Hur som helst så vill jag gärna att mina läsare i Södermanland, som har möjlighet att kontakta Jan Bergström, kommunpolitiker för SD i Vingåker, för att be honom att kontakta Pernilla Hagberg om den här frågan. Det vore bra om SD och MP kunde sammarbeta i kommunen. Det är trots allt en fråga som i allra högsta grad drabbar vår folkhälsa.

Och för nya besökare som inte tror på det Pernilla Hagberg (MP) säger (varnar om), lämnar jag dokumentären "What In The World Are They Spraying", ungefär 1.5 timmar lång.


43 kommentarer:

  1. Efter artikeln i Aftonbladet, så vill jag bara säga tack.

    Jag har aldrig röstat. Skälet till detta är för att jag inte har haft någon tro på politiken eller politikere.

    I dag stärkte du just den känslan. Med aftonbladets artikel så har jag fått bevis på att ni inte ens är riktigt kloka i huvudet. Det måste vara något seriöst fel i huvudet på människor som går in i politiken och du är nu det bästa exempel på detta.

    SvaraRadera
  2. Pernilla Hagberg är ju för tusan det utmärkta exemplet på människor som helt förlorat kontakten med verkligheten.
    Hennes teorier om chemtrails placerar henne ju i dårfinkarnas sällskap.

    Har Ni helt förlorat förståndet ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har faktiskt rätt. Det började i USA 2009, samma år som USA fick patent på aluminium resistenta fröer. (Aluminium är en av kemikalierna som sprutas ut) och nu är de i Sverige och övriga Europa. Anledningen är inte bara att "test" styra världen utan också begränsa populationen genom att förstöra jorden. Det är hemskt och du som många andra blundar genom er rädsla.

      Radera
  3. Chemtrails eller inte, vem vet? Jag tycker det är bra att någon för sånt här på tal i vilket fall som helst! Det är mycket vi lärt oss att tro om vår värld och mycket saker som pågår bakom kulisserna även om det kan verka som science fiction eller dårskaper. Allt är inte pengar, jakt på mat, smink och FB-status. Det finns en annan verklighet också som kanske inte är så bra som folk tror. Kryptiskt? Japp men böra gräv lite själva och lägg ihop 1+1 så upptäcker ni nog ett och annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apropå vad Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna i världens alla länder utsätts för av makthavarna - så vad är den s k evidensbaserade vetenskapen egentligen ?

      Saga eller Sanning ?

      Radera
  4. Försök att tänka lita utifrån: - hmm, jag Pernilla har alltså reda på något som nästan alla förnekar. Hmm. Antingen har jag bättre koll än de flesta i världen, jag behöver intekolla mina fakta, googla på "konspirationsteorier" t ex - för jag VET ju ändå. På nåt vis. För alternativet vore ju att problemet låg hos mig, och så kan det ju inte vara. Eller...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googla det, finns dokumentärer om detta. Deras regeringar har även gått ut med detta, men de säger bara halva sanningen. Sanningen är att det är mycket värre än så här..

      Radera
    2. Det finns även dokumentärer om hur alla amerikanska presidenter egentligen är rymdödlor som äter barn levande. Jag skämtar inte, detta är en spridd konspirationshistoria som tros av ungefär samma gäng som gått på idiotin om "chemtrails". Googla efter t ex David Icke. Du tänker väl inte förkasta det utan att ha hört bevisen?

      Radera
    3. Med andra ord.

      Enligt dig, om David Icke säger att jorden är rund, så är detta en "konspirationsteori".

      Nu handlar det här inlägget om just Chemtrails, låt oss då hålla oss till det här ämnet. Har du tittat på dokumentären ovan? Jag lovar dig, det finns ingen David Icke med där.

      Se om du kan hitta något i filmen som är felaktigt gällande Chemtrails och påpeka detta. Gör en så kallad "Chemtrails theory debunked" om du anser dig kunna göra detta.

      Jag utmanar dig. Bevisa att filmskaparen har fel.

      Radera
    4. Nej, du citerar mig helt vrickat. Din läsförståelse verkar inte ligga på topp. Pröva igen, det är bara fyra meningar. Det verkar för övrigt onödigt att kritisera filmens brister när andra redan gjort det, t ex här: http://contrailscience.com/what-in-the-world-are-they-spraying/

      Radera
    5. Jag citerar dig inte alls. Det är du som använder dig av halmgubbar för att försöka dra Chemtrails-kritiker under samma kamm som David Icke:are.

      Men nog om det. Jag kan på rak arm se att länken också använder sig av ett antal halmgubbar. Dessutom försvarar de Monsanto som i sig säger mycket. Jag rekommenderar folk att läsa kommentarerna för att se hur författaren har det jobbigt mot de som motbevisar honom.

      Det har dessutom redan gjorts många tester, och till och med lokala TV-kanaler i USA har tagit upp Chemtrails, gjort sina egna tester och funnit Barium och Arshenik bl a.

      http://www.youtube.com/watch?v=DNFy2xFPMIo

      I övrigt har jorden blivit 20% mörkare. Detta avslöjades i en vetenskaplig rapport publicerad hos The Guardian 2003. Nyligen erkännde NASA med fler att de sysslade med det dom kallar "geoegineering". De menar att de vill göra detta för att "rädda oss" från den "globala uppvärmningen". Vilket uppenbart är rent sk*tsnack.

      Hehe, 20% mörkare, och du menar att de är helt naturliga Chemtrails, trotts att de själva erkänner vad de sysslar med? Javisst, du får väl tro på vad du vill.

      Radera
    6. Om det inte var ett försök att citera mig, så antar jag att det var ett misslyckat försök att läsa mina tankar? Eller ska jag bara kalla det en halmgubbe, vilket verkar vara ett ord du tycker om?

      Min poäng med David Icke-jämförelsen var att något inte behöver vara en trovärdig idé för att det producerats ett antal filmer om det. Det finns hur många skevt vinklade dokumentärer som helst där man genom lögner och selektiva citat vill försöka få något absurt att låta vettigt. Jag noterar att du inte kom med några motargument mot contrailscience-sidan utan bara hävdade att de hade fel. (Hur lyckas du för övrigt argumentera BÅDE för att Icke inte alltid behöver ha fel i allt - vilket jag förstås håller med om - och samtidigt tycka att Monsanto inte bör försvaras i de fall där fakta tyder på att de inte konspirerar mot mänskligheten?) Jag gick även igenom några tjog kommentarer, men nästan alla är ju positiva till debunkingen och kommer med ytterligare fakta som stöd för att chemtrails är nonsens.

      Att jorden blivit mörkare (den har iofs blivit ljusare igen det senaste decenniet) beror till övervägande del på andra utsläpp än contrails från flygplan, och i den mån det har samband med contrails så finns det inga skäl att tro att det rör sig om något slags avsiktlig plan. NASA har inte på något vis erkänt att de använt chemtrail-baserad geoengineering. De skriver tvärtom:

      "Because the impact of geoengineering on the complex global climate system hasn’t been extensively studied, any large-scale geoengineering strategy could have serious unexpected consequences. As a result, most scientists consider geoengineering only as a last-resort, emergency measure."

      Det är alltså något som efter vidare studier skulle kunna användas i en desperat situation i framtiden, inte något som de sysslat med (nästan) oupptäckt sedan 50-talet (när den globala fördunklingen började). Man måste vara helt bisarrt konspiratorisk och världsfrånvänd för att tro något sådant.

      Radera
    7. För det första så är det ett faktum att Monsanto medvetet sprider GMO som har bevisats steriliserar råttor och orasakar skada i deras organer.

      Du gick alltså igenom ett tjog kommentarer, när det finns flera sidor av kommentarer. Och där får contrailscience storstryk.

      Sen är det ju uppenbart att du inte är uppdaterad i ämnet. Redan på möten i London 2010, diskuterades detta öppet av myndigheter, sök "Geoengeneering - Taking Control of our Planet´s Climate".

      Precis som jag sa, så hävdar de att de ska "rädda" oss från klimatförändringarna.

      Sen har du helt missat det faktum att Chemtrails kostar USA 5 miljader dollar från deras budget! Men ja visst du kan väl fortsätta förneka något som koster:

      5 000 000 000 dollar!

      Reuters kallar det för geo-engeneering.

      http://in.reuters.com/article/2012/08/30/climate-sunshade-idINDEE87T0K420120830

      Radera
    8. Det är skrämmande hur lite dina "svar" har att göra med det de förväntas kommentera. På contrailscience-sidan står det att Monsanto skapat aluminiumresistenta grödor eftersom det är något biologer försökt få fram i minst 90 år, så man behöver inte konspirera om chemtrails för att förklara varför Monsanto sysslar med sånt. Att Monsanto sedan gör andra lömska saker av andra orsaker är irrelevant i sammanhanget, och inte ett argument för chemtrails.

      Och du fortsätter att hävda att contrailsciences argument får "storstryk" utan att påvisa ett enda specifikt motargument. Jag betvivlar att du skulle ändra åsikt om jag inte argumenterade mot dig utan bara hävdade att alla dina argument "fått storstryk". Nu har de visserligen fått det, men det är för att jag faktiskt argumenterar emot dem, och inte bara påstår att det finns argument.

      Till sist så har vi geoengineering-grejen, där du också totalt missar poängen om och om igen. Jag har aldrig förnekat att det finns forskning om geoengineering som ett möjligt framtida alternativ. Vad jag förnekar är att geoengineering skett i hemlighet, i stor skala, de senaste decennierna.

      Jag antar att du fått siffran 5 miljarder dollar från länken du postade som stöd? I så fall kan du inte ens ha läst ingressen, som gör tydligt att det handlar om en kostnadsstudie för en eventuell framtida åtgärd som de flesta forskare är mycket tveksamma till, INTE något som genomförts och som belastar USA:s budget idag.

      Länken du postar stöder alltså exakt vad jag skrev i mitt föregående inlägg, och säger emot dig. I och med att du varken verkar läsa mina inlägg särskilt noga, eller ens de länkar du själv postar, och att dina svar totalt missar målet, så tror jag inte att jag ska slösa mer tid på att försöka tala dig till rätta. Ursäkta om jag varit sarkastisk i mina inlägg, men dina försök att argumentera är verkligen under all kritik, och ditt senaste svar med den irrelevanta Monsanto-faktan, det argumentlösa påståendet om "storstryk", och din länk som du inte noterat argumenterar emot dig själv, får mig att ge upp hoppet om att få dig närmare verkligheten. Lycka till i livet.

      Radera
    9. Att säga att det är något som biologer har försökt få fram i minst 90 år, är en sanning med modifikation. Du borde flöja pengarna. Det är just några specifika grupper som varit måna om att skapa resistenta grödor till allt möjligt.

      Nu menar en del att aluminiumet i aerosol skulle vara till för att Monsanto och Bill Gates med fler intresserade skulle tjäna på sina satsningar på aluminium resistenta grödor. Men av någon anledning är du inte ett dugg mistänksam då Monsanto är samma företag som gjort "andra lömska saker".

      "Storstryk", visst det är väldigt relativt. Folk får på egen hand ta sig in och läsa Hugh, Patriot och andra som debunkar debunkaren.

      Du skulle komma undan genom att anklaga folk för att hålla på med tokiga konspirationsteorier om Chemtrails om vi levde på 90-talet. Det har visat sig att dessa "tokiga konspirationsteoretiker" faktiskt hade rätt.

      Det är inte bara ett "möjligt alternativ". De har edan experimenterat med detta. Vi vet egentligen inte hur länge tillbaka i tiden de sysslat med detta.

      DOE i Savannah River National Laboratory i South Carolina gjorde det 2009. DOE Atmospheric Sciens är ytterliggare en.

      De säger alltså att de är bara "tester" år efter år efter år. När de faktiskt har sysslat med det i åratal! De talar om det som ett "framtida alternativ" samtidigt som de redan gjort massvis med "tester".

      Vem gav dem rätt att göra dessa "tester" över medborgares land och egendom, utan tillåtelse? Uppenbarligen handlar det om en agenda om man tittar på vilka effekter man får av dessa.

      Länken till contrailsciences är ett sista halmstrå som du och några till håller i. För dem som känner sig osäker återstår bara söka sig till Scott Stevens och andra metereologer som nu har börjat prata om hur Chemtrails.

      Radera
  5. Att du vill att hon går över till SD förvånar mig inte ett dugg, dom har ju fullt med foliehattar där redan som ser olika konspirationer så som att muslmerna föder en massa barn för att ta över världen hehe..

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! Nu har jag fått mig ett gott skratt och jag behöver inte oroa mig lika mycket för att SD ska ta över för mycket av svensk politik. Det är nog svårt att förena din fantasivärld med den verklighet som vi andra lever i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är tyvärr du som lever i en fantasi värld. Jag är mycket insatt i detta och det är sant, och mycket värre än vad hon vet.

      Radera
  7. Äntligen någon som vågar ta upp detta i Sverige! Jag har nyss kommit ut med en bok om bl a chemtrails och vill komma i kontakt med Pernilla. Boken heter Avslöjande fakta - vad mainstreem media inte talar om! Den kan beställas från http://yrsa.jimdo.com

    Mvh,
    Yrsa Häggström

    SvaraRadera
  8. Heja Yrsa! Heja Pernilla! Heja alla som vågar...

    SvaraRadera
  9. När ska någon våga ta upp det att tandläkare på uppdrag av CIA placerar giftbehållare i munnen så att det kommer rök ur munnen när det är kallt ute?

    Molnen ska vi inte ens tala om. Det blir för stort för att ta in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... jag visste väl att det var så.....
      Något för det konspiratoriska foliehattarna att ta tag i.

      Radera
  10. Pernilla, vågar se sanningen (den jag även kommit fram till genom mycket studerande av chemtrails genom litteraut m.m. Bra artikel i aftonbladet :)

    SvaraRadera
  11. Patrik N, Per, Anonym #2 & #3, Peter M, Hanna Camille.

    Dom här personerna har inte ens valt att titta på dokumentären jag la upp. En vanlig person som inte tror på "konspirationsteorier", skulle nog bli nyfiken och ställa frågor för att se om detta verkligen stämmer, eller åtminstone problematisera och säga varför man anser att informationen i dokumentären är felaktig.

    Men de nämnda, som varken blir nyfikna eller försöker ifrågasätta fakta intellektuellt, väljer ändå att kommentera och visa upp hur de är beredda att tro på allt som media, "experter" och övriga "auktoriteter" har att säga. Hanna Camille hyllar till och med Aftonlögnen. Det säger en hel del om vilken falsk verklighet hon lever i.

    Tyvärr så är det många som inte vågar ifrågasätta den falska verklighet som etablissemanget ger oss. Men utav 100 nya läsare som besökte idag, tror jag att 10 kommer att vara nyfikna nog att återvända till den här bloggen. Det ser jag som en seger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att se att det trots allt finns människor, som dig och några till, i Sverige som fattar. Så alla är inte helt hjärntvättade. Jag håller med allt vad du har skrivit. Chemtrails har funnits i flera decennier. De sprutar ut aluminium, barium, strontium med mera över land och befolkning. Det finns testresultat. Detta med våra regeringars tillstånd för att motverka global uppvärmning, som är ett stort bedrägeri utövat av Förenta Nationerna. Chemtrailing sker över nästan hela världen. Det finns otroligt mycket information om allt detta på nätet. USA har även påstått att 2025 skall de "äga" vädret. De gör det redan.

      En film som kom ut efter "What in the world are they spraying?" är "Why in the world are they spraying?"

      Varför tror ni som debunkar att det produceras kvalitetsfilmer utan att tittare behöver betala? Fattar de inte att orsaken är att de vill att folk verkligen behöver få upp öron och ögon? De som tror att allt som har med chemtrails att göra bara är teorier behöver vakna upp. Det är också mycket riktigt otroligt mycket värre än så här i världen. Försök med att göra lite undersökningar om hur den globala eliten har tänkt sig världen i framtiden. Det är inte alls till förmån för någon av oss. Om du vill ha mer information så finns jag på Facebook.

      Radera
    2. Det finns också en dokumentär, Konspiration 58, som handlar om lögnen att ett fotbolls-VM skulle ha gått av stapel i Stockholm. Till och med Lennart Johansson erkänner att det aldrig har hänt.

      Robert

      Radera
    3. Hej Robert.

      Vad skulle det ha med den Nya Världsordningen att göra enligt dig?

      Fullständigt irrelevant som jag ser det. Vad skulle det enligt dig spela för roll för den globala eliten?

      Radera
  12. Heja Pernilla! Ge inte upp. Det finns mycket jättekonstigt i världen som du kan ägna din tid åt. (Har du t.ex. funderat över hur CIA bär sig åt för att mutera fram en massa giftiga svampar i våra skogar?) Glöm bara inte att berätta dina slutsatser, högt, ljudligt och ofta. Du är en bra och typisk företrädare för MP. Sådana som du kommer att ge partiet helt ett häpnadsväckande valresultat 2014.
    Mvh/Per

    SvaraRadera
    Svar
    1. Per som kommenterar här ovan är ett klassiskt exempel på hur hjärntvättade människor är nu för tiden.

      Per läser Aftonbladet och litar på allt som Jan Helin och hans kommunistiska redaktion skriver. Grattis Per, du har bevisat vart skåpet skall stå i dårarnas värld.

      Radera
  13. Det skrivs ju om detta i BBC, så varför är SMHI sådana lögnaktiga svin kan man undra...

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8338853.stm
    http://chemtrails-sverige.blogspot.se/
    http://www.infowars.se/2012/08/04/uran-och-aluminium-i-sveriges-regnvatten-10974473

    Godkänt av svenska regeringen!

    SvaraRadera
  14. Det är synd att det finns så många oförstående människor i Sverige, som inte fattar och inte vill undersöka vad det rör sig om. I stället hånar ni och förlöjligar en mycket modig människa som Pernilla Hagberg. Hon vet verkligen vad det rör sig om. Det är tur att det finns så fina människor som vill alla väl.

    Sverige, också känt i andra delar av världen som Den Svenska Modellen och Baby New World Order. Man måste nog ha bott utanför Sverige (kanske som mig i 35 år) för att fatta hur mycket hjärntvättning det är på en befolkning. Försök vakna upp innan det är försent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så som du påpekar är det vissa länder som hyllas av den globala eliten. Till exempel Sverige och Kanada. Välfärdsstaten, The Great Society, The New Deal, alla är olika små små varianter på den Nya Världsordningen. Där Staten tar hand om en från krubba till grav.

      Radera
    2. Jo... - den svenska modellens samhälle är ju ingen höjdare för oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna - som jag ser det.

      Radera
    3. Australia is very much into the new global government. Here's The Swedish Model as it's seen by Wes Penre. Very good article!

      http://www.illuminati-news.com/swedish-model.htm

      Radera
    4. Det var en klassiker. Tack ska du ha!

      Radera
  15. Klassikern finns i översatt tappning HÄR.

    SvaraRadera
  16. Det finns idag ingen jävla politiker som är fri nog för att kunna frågesätta allt som går emot företagsstyrda politiska partier.
    Däremot så finns det många idioter som på eget bevåg eller också på uppdrag från andra, angriper folk så fort de öppnar munnen.

    Jag personligen tycker att det är på tiden att regeringen utser en riktig självständig myndighet som skickar upp ett plan för att plocka samples och analysera och se vad det är som systematiskt släps ut i atmospheren. Man gör det hela tiden på ringvägen i Stockholm så varför kan man inte göra det i himlen ovanför stockholm för att antingen tysta dem som är konspiratörer eller andra som bara gnäller på konspiratörer?

    SvaraRadera
  17. Något frame 10år? Hmmm TYST dem kallar sig geoengineering spreyade m.svamp och inte bara 'alu' (bar.ces, strond, ect.) ni behöver inte skicka upp flygfartyg för att 'jaga' skiten det räcker att ni skicka jord till olika lab 1 vecka eft. ch-trailsen för undersökning eft. tunga metal och vidriga ämne
    Konstet att greta(howderyu) reagera inte på att dem har pengar till 'torsk' för att rita blåa himlen med dalta trianglar?

    SvaraRadera